måndag 28 september 2020

Vegetariskt igen

 Jag har odlat aubergin eller jag har fått en planta och odlat några egna.

 Den här eller dessa två blev hela skörden. Tillsammans med champinjonerna jag hittade i kohagen för några dagar sedan så fick det bli tillbehöret till pastan i kväll. Så himla gott.  

Förövrigt så har min rygg kollapsat och skapat andra konstiga symtom som yrsel, huvudvärk, kallsvettning, hjärtklappning och allmänt konstig i skallen. Försökte räkna till fyra idag när jag skulle lägga upp grönsaker i skålar på jobbet. Men av någon konstig anledning så stod det fem skålar där. Då åkte jag hem faktiskt, lite orolig och rädd. Är det en hjärnblödning på G?  Hmmm Tant börjar bli till åren, men äta det kan jag i alla fall.

 Receptet på champinjon och auberginröran kommer här utifall någon vill testa.

Hacka några champinjoner, 1 pytteliten aubergin och 1 rödlök i bitar. Stek på svag värme i lite olja och smör i ca. 7 minuter. Häll på 1 dl. Mildas matlätt och låt puttra samman. Krydda med salt och peppar. Strö över persilja och servera till pasta och lite tomater.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. mm, det lät gott!
    men det där andra lät inte bra, bäst att kolla upp dig kanske!
    Krya på dig, ta hand om dig!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Låter inte bra när man har sådana symtom. Tycker nog du ska ta en koll hos läkaren.
    Din rätt lät väldigt god.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Haha...du repade dig snabbt !odla kan du. Laga mat kan du...ser inte dig som tant, liten hälsokoll skadar ingen!
    Kramar från optimisten
    Astrid.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.