fredag 3 juli 2020

Komma igång och i mål

Fredag i dag och även fast jag är ledig och har semester så känns fredag så där mysig och speciell på något vis. Fredagsmys ni vet. 



 Mina tre veckor är över och på måndag ska jag jobba igen. Att få lite ordning i trädgården var en av mina planer för semestern. Där är vi nästan i mål. Fast klar blir man aldrig i en trädgård.



Ett annat var att komma igång med motionen och där har jag inte ens börjat. Typiskt men det är ju aldrig för sent att starta vilken sekund som helst. 



Att jobba i trädgården är ju bra för kroppen i och för sig men ger kanske inte den där konditionen jag är ute efter. Ett måste för att orka med den mörka långa perioden som kommer sedan. Men jag ger inte upp för om man bara vill så kan man. Ska faktiskt snöra på mig skorna och ta en PW direkt när jag är klar här. Då är jag ju igång. 
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg. 
Bra skor är faktiskt nödvändigt så dessa klickade jag hem med 40% rabatt. Tjoho!

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Din trädgård ser så inbjudande ut. Även om din semester går mot sitt slut så har ju sommaren knappt börjat! Motion... ja just ja. Hm. Borde också ta mig i kragen, den här isoleringen har gjort sitt kan jag säga. Äsch, jag går min dagliga runda och luktar på blommorna.

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jamen visst, allt börjar med ETT steg bara...sen är du igång :)
    Trädgårdsfix är också motion i min värld! Ha nu en mysig fredag och skön helg Pia...
    KRAM Titti

    SvaraRadera
  3. Du/ni har en sådan vacker trädgård.
    Jösses, så fort 3 veckor har gått.
    Så fina dina skor var som du klickat hem.
    Ha en fortsatt fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Då är vi i samma sits, jag ska komma igång med träningen.Sen.
    Går promenader med hunden,men de kan gås snabbt och långt, vi går sakta och njuter...

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.