lördag 4 juli 2020

Rosa solbrillor och rostiga klot

Regnet smattrade på altantaket i morse. Jag var inte alls inspirerad att ta en PW då inte. Nix Pix. 


Vi styrde kosan mot Norrtälje för att uträtta ett ärende. Ja för att hitta på något också. Det behövdes införskaffas solglasögon. I regnet ???  tänker ni nu kanske. Nej men sen när solen kommer tillbaks. Sonen ville ha ett par, Maken ett par så vi har i bägge bilarna och jag hittade ett par rosa. 


Tre par för 99:- Perfekt. Så istället för att motionera och vara sund så klämde jag i mig ett mål på Frasses. Laxburgare med skagen till mig. Om det var gott? Nja jo lite men sen kom ångesten över skräpmatsätandet. Jag kastade ut halva påsen pommes till skatorna här hemma. Pillade bort lite av den picklade rödlöken också, för mycket av det goda. 


De rostiga kloten hittade jag i en låda. Blev lite sugen på testa. Vi körde en match i går kväll eller heter det kanske ett parti. Strunt samma jag vann inte i alla fall. Faktiskt riktigt roligt. Brukar ni spela Boulé? Det verkar upphöra nu, regnet alltså. Jag kanske kan ta en liten promenix ändå.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Några solisar och bouleklot behöver man då inte här ;-) Regnet strilar så fint att det uppmuntrar till latheter :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Snygga brills och boulekloten måste jag leta upp någonstans! Ja ibland blir det skräpmat men det är mat det också!! Hur som.
    Regn här på ön också, såååå skönt och välbehövligt :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  3. Skräpmat är gott och ibland måste man få lov att äta det.
    Dina solglasögon var riktigt snygga i rosa.
    Här nere spelas det mycket boul. Finns många banor runt omkring i närheten. Men nix spelat själv har jag inte gjort, bara tittat på när andra gjort det.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Jo, men man FÅR strunta i en pw för att istället åka till ett mysigt ställe och då FÅR man unna sig skräpmat ;) :)
    Förlåt... men när jag tittar på de vackra rostiga kloten så kan jag tyvärr inte se ett trevligt trädgårdsspel framför mig.... min hjärna tänker bara att det är ursnygga inredningsdetaljer... liggandes på en liten trave böcker eller på ett fat tillsammans med någon annan detalj... Och nej, jag har nog aldrig spelat boule, bara "boccia" med plastklot... men det går ut på samma sak va? Hur som helst så vann nog inte jag heller ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.