onsdag 1 juli 2020

Enkel Picknick

Vi hittar på något sa vi i morse. Båda hade en liten önskan om Österbybruk. Så då åkte vi dit. Finns mycket fint att titta på där. 



Vi hade inte tagit med någon picknick korg utan strosade helt enkelt in på Ica och handlade lite. Kycklingspett, några skivor hästkött, potatissallad, lite god ost och bröd. Mer behövs inte och billigt blev det, ja om man jämför med att gå ut och äta på restaurang. Vi fick trevligt sällskap också av en gräsandsfamilj. 



Sedan kollade vi på en konstutställning. Så makalöst fint. Stina Folkebrant hette konstnären. 



Här hemma fortskrider trädgårdsarbetet. Jag planterar om och köper växter som håller på att dö för en tia.



Nog ska de få leva och bli fina så småningom. Jag lovar. 



Sedan läste jag ett så härligt citat hos Gylleboannika som jag vill dela med mig av.

"Jag har tre stolar i mitt hem; en för ensamhet, två för vänskap och tre för sällskap."


Ha det fint mina vänner.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Det är så fint i Österbybruk. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. En härlig utflykt som ni gjort och picknick i det fria slår ett restaurangbesök när vädret är med en.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.