söndag 3 november 2019

Princettia

En rosa julstjärna eller Princettia fick följa med hem från butiken igår. 


En blomma är väl aldrig fel tänkte jag. Något att titta på som är färgglatt. I dag ska jag försöka kroppsarbeta så jag blir trött. Kanske kratta lite löv och trädgårdsfixa. När man vaknar i ottan och inte kan somna om så krävs det insatser. 


Tack för pepp i gårdagens inlägg. Jag ska försöka se ljusare på november. Solen skiner faktiskt idag och det underlättar. En liten helgtripp med hotellvistelse och spa är inbokad, något att se fram emot. 

Nu ska jag greja lite i köket, har hittat några spännande recept som jag ska testa. 

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Åhhh så söt :-) Piggar verkligen upp i novembermörkret, precis vad som behövs. Mysigt med spa, man behöver något att se fram mot om man nu inte orkar se fram mot varje underbar dag.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Det är en vacker rosa färg på den.
    Så härligt att ha en Spa-resa inbokad och se fram emot.
    Ha en fortsatt fin söndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Hej dig! Söt julstjärna. Jag har planterat amaryllislökar idag, inte gjort det
    på flera år. Fina som lökar också och under växandet tycker jag.

    Nu siktar vi advent i fjärran!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.