lördag 17 augusti 2019

Things to do

Ta vad du vill, det ska ändå slängas. Ok jag for dit och kollade. Hittade den här pinnstolen och den lilla furubyrån. 

Vi har en snarlik stol sedan innan som jag målat svart. Fast nu så har jag andra planer. Ja jag tror det i alla fall. Frågan är, ska jag ta in lite färg här hemma eller inte?

 Allt kan ju inte bara vara svart, vitt och grått liksom. Eller? Kan det bli så att jag tar upp det turkosa i mormors gamla stol och bli lite wild and crazy? Jag börjar redan bli orolig för mörkret som ska komma. De gråa och svarta. 

  Jag vet inte ens om jag behöver en byrå faktiskt. Kanske jag inte behöver en stol till heller. Fast stolar är bra att ha när man är många. Men jag gillar ju att ha något kul att göra. Som att sätta färg på tillvaron, trolla fram en ny byrå som ändå skulle kastas och bli lite glad av ytterligare en turkos pinnstol. 

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Alltid kul att få skapa fram något nytt av det gamla. Tror säkert de blir fina och användbara båda två när du är klar.
    Ha en bra lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Alltid bra att ha något litet projekt att pyssla med när mörkret kommer.
    Härlig färg på stolen, nästan lite dalablå, tycker jag =)
    Kram och ha nu en fin helg!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.