söndag 18 augusti 2019

Kalas

Ja då har man varit på fest igen. En lunchfest kan man säga med femkamp. Vår son hustru fyllde 25 år. Oj så mycket gott de bjöd på.

 Jättelätt att försöka vara ståndaktig och räkna points då. 

Näe just det. Jag hoppade i alla fall över grädden och bullarna. Nåja jag kör på igen så ska det nog bli bra.

 Förresten så kunde jag inte fota så mycket för jag satt med lilla Ivar hela tiden och han sov så gott i min famn. Man byter inte bort sitt barnbarn mot en kamera. Nix! Kolla in vilka söta delfinbananer som barnen fick. Älskar! 

Sara önskade sig bidrag till ett elpiano så det fick hon men istället för blomma, ja hon fick en solros också... men i alla fall ett fat med godsaker från vår trädgård. 

 Sånt man kan använda i köket helt enkelt. Femkampen vann maken. Jag deltog inte bara så ni vet... Ha Ha! Jag kunde ju ha vunnit liksom. Bland annat så var det bågskytte mot viking.

 Söndagslunk idag. Jag har en märklig oro i kroppen, kan inte förklara riktigt. Vi får se vad det blir av den känslan. Hoppas på något bra.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Ja, det var massor av gott som bjöds på där. Ibland måste man bara unna sig lite godsaker med.
    Ha en fortsatt fin söndag och hoppas oron i kroppen var något positivt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig lunchbuffé! Mycket gott där! Så fint att få egenodlade saker från er trädgård som present! Det bästa ju!
    Du prioriterade helt rätt i valet mellan barnbarn och kamera!
    Hoppas din märkliga oro försvunnit under natten!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Det var väldans så kalasig din tillvaro varit! Så mycket gott!

    Hoppas du får en fin och rolig vecka!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.