söndag 10 mars 2019

Snoriga målare

Tråkigt nog så avbokade vi vårt besök av lilla barnbarnet. 
💗
Två snoriga och halvsjuka farföräldrar ska inte komma och smitta ner någon. Trist men klokt tänker vi. Tids nog så får vi träffas och mysa. 

Ja men då så, snyta sig och ta tag i måleriet istället. Alla lister hade maken redan tagit ner så det målades hej vilt. Vi är bra på att jobba sida vid sida. Väldigt lättmålad färg måste jag säga. Vi väljer att inte måla taket faktiskt på grund av tidsbrist och ekonomi.


 Det tillkommer så mycket smått och gott ändå. Ja som rörmokeri i badrummet. Kranen är gammal och det måste dit en ny blandare. 


Nytt element i vardagsrummet. Det drar iväg. Jag är ju bra sugen på ny bänkskiva i köket också. Liknande golvet.


Men kanske det får vara som det är. 

 Fast oj så mör man blir i armar, axlar och nacke. Nu ska allt torka till så ska listerna tillbaks innan vi startar med nästa rum. *Check på kök och hall/matrum. Nästa blir vardagsrummet som jag provmålat lite i. Ser bra ut. Ja sedan är det ju bara sovrummet kvar. Ja och att skura taket för det hade städfirman inte gjort, inte väggarna i tvättstugan heller 

Ja, jo runt fönsterna är kvar. Kan inte bestämma mig för hur jag ska göra. Ska nog sätta min syster på det. Hon är bra på sånt. Frågan är om vi ska behålla det gråa eller lacka vitt.

Det blir så fint och det luktar nytt och fräscht. Måste ju kännas jättebra för den som ska flytta in. Vem det nu blir.

Nu måste jag vila mig lite. Får se om det blir ett slippass i eftermiddag.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Men oj, sjuka igen :o Så himla trist.
    Men ändå skönt att kunna måla av sig lite, det blir riktigt fint. Härligt att hyra ut något som känns helt nytt.
    Ha de gott och krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att det inte blev något besök till er lilla snödroppe. Men ni har ju gjort massor ändå fast ni är sjuka. Och så fint det ser ut att bli.
    Krya på dig nu och ha en fortsatt fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.