torsdag 7 februari 2019

Det lutar åt grått

Ja men varför inte. Grått har ju liksom hamnat lite här och var i vårt hem. Så varför inte fortsätta med den kulören i lillhuset. Nu finns det ju oändligt många nyanser av just grått. Jag tex. Jag är typ superdupergrå just nu. Åhh så tråkigt, ja på människa ja. Men på vägg... Skitsnyggt! Förövrigt så tycker jag att färgproverna här nedan påminner om röntgenplåtarna hos tandläkaren.

Just det, jag fick för mig att kolla runt lite på coola babykläder. Ja som blivande farmor så vill man ju kanske ge bort en liten present.  Hoppsan det blev liksom grått där med. Ha Ha! Jaaa och rosa. Nej, nej, nej jag har inte handlat. Jag bara kollar och väntar tills det är klart. 

Sen var det ju denna gråa vardag som envist klamrar sig fast. Med grå menar jag då segt, trist och jobbigt. Jag slutade tidigt igår och fick frågan...Vad ska du hitta på nu då? Ja förutom att ta mig hem så vet jag att jag hamnar i soffan halvsovandes till kl. 22.00 då det egentligen är dax att sova på riktigt. Inte kul att svara så. Men det är ju så det är tyvärr. Den där tänkta promenaden i snö och sol stannade i tanken. Men det kommer fler dagar, fler tankar och tillfällen. Några ord som plötsligt dök upp... Ja på tal om grått då.
Gråsugga, cement, elefant och pölsa. Och på tal om pölsa... när småpluttar ska börja äta så kolla in detta. Så himla gulligt.

Kram Pia


1 kommentar:

  1. Grått är snyggt tycker jag med.
    Hoppas du tar en liten promenad idag så du känner dig mindre grå 😉.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.