fredag 8 februari 2019

Lätt som en plätt

Okey! 
Kanske inte värsta flashigaste fredagsmiddagen men, jag tycker man ska ta vara på det som finns och på samma gång spara lite slantar. 


Självklart hade det suttit fint med lite skaldjur. Gillar ju det som alla vet nu vid det här laget. Åhh så nära det var att jag slank in på Ica och handlade. Hejdade mig eftersom det är en dag i morgon också. Jag vill ju inte gärna äta kött utan försöker vara klimatsmart. Så squash, potatis och ägg var huvudingredienserna i kvällens recept. Sqashplättar.

 Det som fanns i kylen liksom. Ja det fanns lite vitkål och ruccola också, inga morötter så jag gjorde en vitkålssallad med ruccola smaksatt med lite chiliolja, vinäger och peppar.


 För att tyrannosaurus rex.. alltså maken,  köttätaren, tillika förstöraren av vår jord ska bli nöjd så frästes det på bacon också. 

 Ha Ha! Alla knep är tillåtna eller hur? Ja för att försöka påverka till ett bättre klimat.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Mmm... ser så gott ut! Rena gourmetmaten!

    Ha en trevlig helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.