måndag 10 december 2018

Om att inte vara här och nu

Längtan!


Jamen visst längtar man till något annat stup i ett.  När det regnar vill man ha sol. När det är soligt och supervarmt, ja då tänker man att Åhhh så skönt med lite regn.  Nu vill jag ha snö egentligen, fast innerst inne så längtar jag efter sommar. Jag känner mig en aningens instängd och begränsad denna årstid. Vissa av oss älskar att vara inne och sitta i soffan med en bok och mysa. Mysa och vara här och nu. Jo men det gör väl jag med fast bara korta stunder, vääääldigt korta stunder. I helgen kände jag ett väldigt lugn, i dag är det som bortblåst. Nu kom julstressen lite smått smygandes igen. Tror att reklamen på tv har med det att göra. Alla paket och förväntansfulla människor. Jag är inte här och nu eller det kanske jag är.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Hej Pia, Jag tror att många känner som du den här tiden på året. Det är mörkt och inte vidare ute-vänligt väder och då går svenskarna i ide, precis som björnarna. Men man får mysa till det lite extra hemma istället och försöka dra nytta av de timmar med dagsljus som bjuds till att t.ex.ta en promenad.
    Ha en fin dag!
    Kramen, Anneli

    SvaraRadera
  2. Du är en riktig sommarmänniska som jag låter det som. De få timmarna med ljus som är nu i Sverige är alldeles för få.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. PRECIS så är det ha ha...visst är det märkligt??! Vi firar julen hemma och gör ingenting men ändå är jag stressad, tror det är alla reklam och köp, köp, köp...
    Kramis från Titti
    PS Bild på gång måste bara hitta en rulle till, bara så att du vet :)

    SvaraRadera
  4. "Du längtar livet ur dig", fick min syster ofta höra när vi var små. Hon var en sådan person som alltid hade något som hon längtade till. Jag själv var mer den där typen som var nöjd med nuet. Vi är lite olika, vi människor, men såklart är det bra att längta lite, och även njuta i nuet. Kram på dig Pia.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.