söndag 9 december 2018

Andra ljuset brinner utan stress

Julstress? 
Nix pix inte här. Jag känner mig verkligen inte stressad ett endaste dugg i år. 

Jag såsar runt här i nattlinne och pysslar lite, pausar i tv-soffan och hejar på skidåkare. Sen pysslar jag lite igen och äter. Ja för mat måste man ju ha. Ja eller så gör man i ordning en bricka med lite gott och blandat. Som tex. grönsaker i bitar, lussebulle, ostbågar, nötter och pepparkakor. Till det drack vi varsin Mojito. Det var vår sena lunch igår. Ha Ha!  Julklappshysterin har jag lagt på hyllan, sååå härligt. Känner inga måsten om att fara runt på julmarknader eller konserter.

 Några små figurer har tassat upp ur vråna, tipp tipp tapp.  Idag tänder vi det andra ljuset, fikar lite och kanske det blir lite bakning i dag med. Bara för att det doftar så gott i huset då. Självklart ska jag kolla på skidstafetterna också. Absolut får det lov att bli en lite nyttigare lunch. Jag lovar.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Du prickade väl in allt i kostcirkeln ;-) med den lunchen. Men man måste få unna sig något gott för annars lir det tråkigt. Här kör vi lugna gatan också med julen.
    Ha en fin 2:a advent.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Härligt och rofyllt, precis som det ska vara :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Jag älskar att plocka ihop typ allt skrap man har och äta det framför TVn!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.