tisdag 11 december 2018

Härligt att komma hem till...

...doften av nylagade köttbullar. 
Jamen visst! 

Både vegetariska och vanliga. Sen hade han fixat revbensspjäll också. Då fick ju jag lite inspiration till att göra egen rödbetssallad. Svängde ihop en lite i brådrasket. Så himla enkelt och gott. Släng dig i väggen Ernst hojtade jag när jag smakade av den. 

Vi ska fira lite "lilljul" i helgen som kommer och då är det skönt att ha allt klart. En av sönerna kommer inte fira med oss utan kommer på besök då istället. Jamen då samlar jag ju skaran såklart. Det blir senapsmalning som vanligt. Eftersom maken gjorde mycket av allt så frös vi in till själva julafton också. Ja ni så kan det vara också. Lite av gårdagens stress susade iväg. 

Vi hade genrep på julkonserten eller luciafirandet idag också. Strålande. Om det inte regnar på torsdag så har jag fixat en liten överraskning. Stort mys på den och även nu så kan den där Ernst känna sig lite slagen. Hi Hi! Missförstå mig inte, jag gillar Ernst, såååå inspirerande och mysigt program.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Hej sötis..
    men ååååå....ååå vad härligt att komma hem till det där! Å vad mysigt att samla alla barnen och bebismagen nu till helgen....<3
    Å vad tråkigt med jobben.....det hade ju såklart varit najs att få kortare resväg. Jag har ca 30-40 minuters resväg till jobbet beroende på väder och trafik...jag lyssnar på musik och planerar blogginlägg...haha... ett tips om man reser långt är ju ljudböcker. Men det kanske du testat redan?? Min man har alltid rest vääääldigt mycket i sitt jobb och han lyssnar jämt på böcker eller poddar...ibland är det tydligen så spännande att han inte kan stänga av...haha...ibland ser jag hur han kommer hem men inte kliver ur bilen....haha...då måste han bara lyssna klart...;) Kraaaaam vännen och ha en mysig lucia nu....lite avis är jag allt på ditt jobb

    SvaraRadera
  2. Så härligt att komma hem till ett väldoftande kök med en massa godsaker. Jag tycker nog Ernst kan bli lite väl mycket ibland faktiskt.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.