måndag 19 mars 2018

Energipåslag

Tack för alla peppande ord hos mig. Man blir så glad och varm i själen för den omtanken.



Då var det en ny vecka igen. Spännande att se vad den har att bjuda på.  
Några jag känner väldigt bra ska på husvisning idag. Åhh vilket fint hus. Jag hoppas att det kommer bli det huset. Men det vet man ju aldrig. Just dom kom på besök i går och jag fylldes av lite extra energi, ja eftersom jag suttit och lapat sol på altanen en lång stund. Jag menar att just att sitta där och grilla en korv i solskenet ger energi. 


Att skotta snö så armarna värker ger också energi. Takdropp och vårkänsla kan nog väcka liv i vilken döing som helst. Sen få finbesök och dricka kaffe med mammas nybakade kubb är ju riktigt trevligt och späder på energikontot. 


Tidigare på dan fick jag rycka in och lokalisera ett ljud, eller mer ett oljud hos mina föräldrar. Vad sjutton är det som tjuter undrade Pappa? Jo men Hallå!!! Det är ju tutan på mammas bil som låter. VA? Hur sjutton kan den låta av sig själv. Ja man undrar ju. Hur det nu blev så fick vi till slut tyst på den. Kopplade ur batteriet helt enkelt. Jisses vilket ståhej! 


 Helgen har ju också ägnats åt skåplucke målning. Energigivande sysselsättning! Just nu ser jag att mina naglarna ser bedrövliga ut. Hinner inte måla dom, men det gör inget. Jag överlever. Jag har fått energipåslag.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni gjort!! Det är livet att sitta ute i första vårsolen och lapa sol. På husvisning?! Nu har jag nog missat något, ska ni flytta? Ha en fin vecka! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så härligt Pia, du behöver sol och lagom med projekt!

    Ha en fin vecka nu!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Det låter härligt att depåerna är lite påfyllda igen med ny energi. Ha en bra måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Så spännande att få se dina skåpluckor sen. Jag vill måla våra i stugan så småningom så då behöver jag inspiration minsann!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.