söndag 25 februari 2018

Bubbel och babbel

Egentligen så har jag bara en syster fast med min goa och fina svägerska så känns det som två.

  Vi har ju alltid bott nära varandra svägerskan och jag. Delat vardag och fest i många herrans år. Delat glädje och sorg också. Hon är ju en del av familjen och sedan brorsan gick bort så har vi kommit ett litet märkligt snäpp närmre varandra tycker jag.  Min biologiska syster som flyttat hem till byn efter många år i storstaden har också kommit mig närmre. Så himla roligt att kunna göra saker tillsammans spontant. I går åkte vi ju skidor och svägerskan inbjöds också så klart. Hon hade redan tränat annat men bjöd in oss på bubbelbad i hennes nya ute SPA efter skidturen.

 Premiärbad minsann. Underbart!  Tänk att få sitta där medans det småsnöar och babbla om ditten och datten. Få rå om varandra en stund bara vi tre. Stor kärlek på det. 

Sånt ger mig positiv energi. Jag pulsade hem i snön, diskade ur mina sålådor... Jaaa jag vet att jag borde gjort det i höstas.

 Men sån är jag. Förberedde middagen som fick bra betyg och tog en drink före maten. Mello på Tv:n. Fuldans. Ha Ha!  


Ja men vad kan man mer begära liksom. 

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Så härlig lördag du haft. Mysigt att sitta under bar himmel i badet. Ha en lika bra söndag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så härligt du haft det. Underbart. Kram och hoppas dagen blir lika fin.

    SvaraRadera
  3. En härlig dag! Det behövs inte mer!
    Ha en fin vecka nu också!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Viken dag! Badet ser väldigt mysigt ut.
    /Anette

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.