lördag 24 februari 2018

Vintervit lördag

Morgonstund har guld i mun. 

Ja så känns det när man kliver upp och tittar ut och ser att det kommer bli en härlig vinterdag. Skidturen eller dagens motion är inbokad med syrran vid 11-tiden. Ser ni åkern som skymtar där bakom asparna till höger i bild. Det är där vi susar fram. 

 Sedan har jag massor av tid till planteringar och sådder. Ja om jag nu får upp locket på lådan vid växthuset. Det har liksom frusit fast. Det är där i jag har mina fina så-lådor med lock.

  Lördagsmiddagen ligger på min lott. Yes! Jag får hitta på vad jag vill. Det kan bli vegokebab med rödkålskrisp och en förrätt med smak av Asien. Lax och gurksnittar med wasabi. Vi får se. Nu ska jag kolla klart på OS finalen i curlingen, hoppas på guld.

 Det gnistrar i snön fast det var det svårt att få fram på bild.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt lördag. Njut av den☕👍🐧
    Kram Kate

    SvaraRadera
  2. En toppenlördag som du har framför dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Blir det OS nästa gång för dig?? 5 milen tro?? Ja här skiner solen och så snöar det samtidigt, väldigt vackert måste jag säga. Ha en skön lördag och dina middagstips låter superba :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.