måndag 13 november 2017

Skaparlust

Ingen bra dag här på Villa Ryttarängen. Mitt huvud har spökat ett tag. Har haft migränliknande anfall flera gånger vilket inte hänt på många år.  Jag gjorde ett tappert försök i morse att ta mig till jobbet men insåg för det första att jag inte skulle klarat av bilresan i blixthalka eller för det andra, funka 8 timmar i småbarnsgrupp. Jag försökte verkligen sova bort eländet men eftersom jag redan sovit typ 9 timmar så gick det inte bra alls.

 Pelargonerna som stått i uterummet fick flytta in. Rädda det som räddas kan från Kung Bore. Ja och så bläddrade jag lite i Slöjd och Detaljer. Något måste jag ju hitta på denna vinter. Men vad? Jag fastnar lätt i en sysselsättning men ledsnar lika fort. Måla var det förra hösten både akvarell och kvastar. Jätteroligt!

 Nu ska jag nog brodera och sy lite är tanken. Jag klickade hem lite mönsterpapper och en tejp till min Dymo. Ja det var nog allt.

 Broderigarner ska jag kika efter i mammas gömmor så småningom. Nu väntar tv-soffan och fotboll. Den här gången så är jag inte ett fan av Italien. Ha Ha! 


Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Krya på dig, hoppas att din huvudvärk släpper.
    Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre nu! Jag uppskattar verkligen att slippa tänka på att köra bil till jobbet så här års.
    Tänk vad jag broderade mycket under en period i typ 18-20-årsåldern... värsta korsstygnsfreaket haha... Nu skapas det inte mycket inte... men lite sugen är jag på att sy lite till den lilla flickan som väntas i februari...
    Kram och krya på dig nu!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Å hu nej...migrän är vedervärdigt...
    Hoppas verkligen du mår bättre nu ikväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hoppas huvudvärken har släppt och vi vann ju över Italien.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Hua för huvudvärk... och vinst blev det ju 🇸🇪🇸🇪🇸🇪 l
    Har lyssnat på sportradion ikväll 😊👍
    Kramis från Kate
    PS Stort GRATTIS i efterskott ⚘🎂

    SvaraRadera
  6. Men åå stackars dig...:( Klokt att stanna hemma i alla fall...
    Visst har jag frågat dig förut....har du kollat din sköldkörtel??
    Krya på dig nu!
    kraaaam Katarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.