söndag 27 augusti 2017

Flytta!

Ibland känner jag för att bara packa ihop alla våra saker och flytta. Börja ett nytt liv någon annan stans. 


Har ju nämnt det innan att vi är sugna på att bo på Öland som pensionärer. Fast jag har ju några år kvar tills dess och då kanske man inte orkar. Det finns ju hjälp att få som tur är. www.nackaflyttstad.se  Även om jag gillar att städa så är det ganska så mycket att göra innan man är klar.  Min mamma och jag har flyttstädat åt folk ett par tre gånger så jag vet. Bara att packa ner allt i lådor och sortera bort det man inte längre vill ha tar ju jättelång tid. Det ena paret som var med oss på resan sist har just sålt sitt hus och ska flytta till en lägenhet. De berättar om hur mycket man sparat på sig som man sedan måste göra sig av med för att få plats i det nya boendet. 


Det roliga är ju att installera sig i det nya. Åhh så kul. Möblera, plocka upp i skåpen, sätta upp gardiner, placera ut växter och få en prägel på sitt nya hem. Då kan det ju vara skönt att slippa åka tillbaks för att städa det gamla. Jag skulle nog välja att leja bort det, Absolut! Tror att man får RUT avdrag faktiskt.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Klart man ska ha drömmar och kul när man kan förverkliga dom också.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.