lördag 26 augusti 2017

Taggarna ut.

Lördagsstädning på Villa Ryttarängen har det varit hela dagen. Kanske inte det allra roligaste men ack så skönt när det är klart. 

Doften av såpa och fräscha blommor på borden. Jag måste bara förklara en sak, det jag skrev igår om kylan på jobbet. Det var nog bara jag som hade taggarna utåt. 

Ni vet som en skadskjuten kråka som går på försvar. Mina kollegor är fantastiska och jättesnälla. Dom skulle aldrig vara taskiga mot mig på något sätt. Sedan kan man ju inbilla sig saker som att något är på tok. Eller så är jag bara nojig. Till alla på jobbet som tog illa upp. FÖRLÅT!  Jag förstår att ni haft en tuff vecka. Dumt av mig att skriva om det på bloggen. Kram! Nog om det. 

Jag passade på att piffa till det lite i uterummet idag. Samlade på mig lite stenar från Grekiska övärlden. Tyckte att dom kunde få pryda höganäskruset. 

I vardagsrummet så fick ett gäng bolltistlar göra vasen fin.


Önskar er en fin lördagskväll.

Kram Pia


2 kommentarer:

  1. SKönt med nystädat och fräscht! Välkommen hem till gamla svedala igen ;)

    Kram GUnilla

    SvaraRadera
  2. Kan känna doften av såpa :)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.