måndag 26 juni 2017

Rapport från en surkärring och när potatisen blommar.

Vissa dagar borde inte få finnas. Vet inte när jag kände mig så här himla tjurig, hängig och arg sist. Maken skulle säkert säga .. Igår! 
Ha Ha! 
Kan bero på att jag är lite stressad men det kan också bero på att jag har på tok för höga krav på omgivningen och på vädret, absolut på vädret. Shit vad jag kan reta upp mig. Nåja jag tjurar väl på lite och försöker hitta positiva saker. 

Som att potatisen blommar. Det betyder att den är ätklar eller hur? 

Tänker också på att jag fick den äran att följa med och hjälpa till med att beställa brudbuketten. Varm i hjärtat av det fina förtroendet. 

 Som vanligt tar jag en svängom i trädgården för att hitta guldkorn. 

Ja men visst så gör jag det varje dag. Hittar de små sakerna som får mig att bli glad igen. Tack och lov!


Kram Pia



4 kommentarer:

  1. Du verkar kunna hitta det positiva till slut alla fall. Kul att få vara med som smakråd av brudbuketten.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Jaa vädret är ju inget att öda energi på, det blir ju ändå och går inte att påverka så där jättemycket.
    Men himla fint du har i trädgården nu :-) Det om något borde ge positiv energi.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Så där kände jag mig också häromdagen. Det går upp och ner, kanske är det något i atmosfären, stjärnor och planeter....Men fight the funk! Jag har sänkt mina förväntningar och försöker slappna av lite och då mår man bättre och det brukar bli bra och trevligt ändå i slutändan.

    Kram och ha det gott!

    Anneli

    SvaraRadera
  4. Underbara foton ... ❤️
    Så skojsigt att få vara med & ge smakråd till Brudbukett,förstår att det värmer hjärtat!
    /Kram denna soliga ljuvliga da´

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.