fredag 26 maj 2017

Bygga ett halvt plank.

Ok den varmaste dagen på länge, fredag för en vecka sedan. Vad gör jag? Jag snickrar eller rättare sagt jag hjälper till att bygga ett staket/plank. Datumet var bestämt sedan innan och har man lovat så har man. Vi har en bygdegård här i byn som hyrs ut för fester, kulturevenemang, bröllop, yoga ja allt möjligt.


På baksidan finns en fin uteplats under tak och just där hade vi tänkt att minglet innan bröllopsfesten ska äga rum. Äldsta sonens bröllop alltså.
Fast så här kan det ju inte se ut. 

Så då tänkte jag att jag skulle snygga upp lite där. Om jag rensar bort ogräs och lägger dit nytt grus i kanten. Sen piffar med blommor i krukor så blir det bra. Ungefär så här.

Om man funderar varför dörren sitter så där högt så har det varit sceningång med trappa upp för längesedan.
 Men se det tyckte inte styrelsen (Far min är med där)utan det skulle byggas så man slapp se det "fula"  Jag tycker inte att naturen är ful. Det går ju att snygga till den också om man vill. Vi ställde upp som frivilliga att bygga så klart. Man ska ju inte vara tjurig. 


Jag la dit en rad med plattor för att få lite mer bredd. Sedan så kom själva byggandet.Jag har inte bestämt hur det ska se ut men om jag hade fått göra det så hade jag gjort lite annorlunda. När allt ogräs mellan plattorna är borta och det kommer dit lite blommor och annat piff så blir det säkert jättebra och toppenfint. 


Eller vad tror ni?

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Hej Pia!

    Oj så fint! Och vad händig du är som snickrar! Vi skall också till att börja bygga både altan på framsidan och plank på baksidan där det finns en pytteliten uteplats från sovrummet men som vätter mot grannarna, vilket gör att man aldrig sitter där i pyjamas och njuter som man skulle vilja. Ja, där skall det nu bli ett plank liknande det du snickrar på, men kanske lite högre.

    Ha en fin dag och tack för dina kommentarer på min blogg!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  2. Åh...Wow så vackert & sista bilden är ljuvlig ❤️ ...
    Ha det så gott!

    /Kram & "sorry" jag tappade bort dig & har själv ny blogg hihi

    SvaraRadera
  3. Det bli bra! Det där fixar du :)
    Ha nu en skön helg, njut av sol och ledighet...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.