onsdag 24 maj 2017

Om världsläget och lite grillat

Temperatur stiger, det blir rent av hett där ute. 

Fast som vi har längtat. Vi kletar in barnen i solskyddsfaktor hög. Vi ser till att det dricks vatten och vi längtar lite hem. Såklart vi gör. Dagen innan röd dag och så tänder vi grillen. 

Tar ett glas eller två av gott vin. Testar att grilla en nyhet,  ja från vår lilla butik i alla fall. Rör i hop ett smör med ramslök och andra örtkryddor. 

Äter kött från gris och har inge skrupler alls ikväll. Äsch! Jag kan bli en bättre och mer miljövänlig människa i morgon kanske. 

Jag är i alla fall snäll. Jag bombar inte oskyldiga. Nopp! Jag är inte fientligt inställd alls.  Jag bara vill väl hela tiden. Undrar om det verkligen räcker? 




Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Det är hemskt det som händer där ute i världen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Tror det räcker långt, att vara vänlig och vilja väl. Göra gott och vara miljövänlig, men kanske inte vara nitisk... man måste få unna sig också och njuta av det goda! Kram på dig!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.