onsdag 12 april 2017

Bullar på mitt sätt.

Jag bakar ju så väldigt sällan som alla vet nu kanske. Fast jag hade lite tråkigt igår, trist väder och då fick jag för mig att baka lite bullar.  

Lite blev det för jag hade bara ett halvt paket jäst och ville inte ge mig iväg för att handla. Det blev en halv sats helt enkelt. Jag gör degen som det står på mjölpåsen sedan när det jäst så kavlar jag ut en platta och brer på smör och så använder jag vaniljsocker istället för vanligt socker och så på med kanel. 

Sedan gör jag snurrebullar utan pappersformar. För att få alla smakerna så hade jag i lite malen kardemumma också. 

Om jag inte är helt slut efter jobbet idag så kanske jag drar till med en panna mockarutor också. Det är lite påsk för mig.  Måste ju testa mina nya Margrethe-skålar Tyvärr så är det ju inte några glutenfria bakverk, bullarna alltså och inte lchf heller men jag offrar mig på en bulle ändå, bara för att det är så himla gott. Kommer garanterat att mumsa i mig en och annan mocka ruta också innan påsken är slut. Här finns ett recept Lchf Har ni några kakor som ni gärna vill ha till påsk?



5 kommentarer:

  1. Bullarna ser urgoda ut, såna där snurror gör jag med, blir faktiskt lite godare än att bara rulla ihop och i form :)
    Nu blev jag nästan baksugen, men ingen jäst hemma...

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Så gott det såg ut. Nej jag har inte något särskilt som jag bakar till påsk.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Hej raring!
    Jag har bara hunnit in lite snabbt här i Villa Ryttarängen förut men nu har jag uppdaterat mig lite..;)
    Kul med lite nytt...;)
    Å ditt jobb...ååå så skoj...å jag gillar dina reflektioner..hihi...
    Å jag ska såååklart ändra din adress hos mig på direkten...
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Åh vad gott det ser ut! Nope, inga speciella kakor till påsk. Inga kakor alls egentligen, fikabröd är ingen favorit. Det blir något tisdagsfika ibland, knappt det längre...
    Har läst ikapp lite hos dig och fnissar till över reflektionen "Alla kan torka sig själv på toa"... ;) Du är för rolig och go´du! Härligt att du trivs på nya jobbet! Men har du bara en visstidsanställning.... fattade det först som att du skulle sluta helt...? Hoppas vi ses något, jag brukar kika in där ibland :)
    Haha... nä, jag trodde ju inte heller att "semesterklänningen" var en Maria-klänning först! ;) Som vanliogt så "kan" du mig och min stil/typ ;)
    Tack också för din varma fina rara hälsning hos mig efter fredagens händelse!
    Kram och ha en fin påsk!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.