tisdag 18 april 2017

Att täcka över och fint i blått och vitt.

Iskalla nätter är ingen höjdare för mina små plantor där ute i växthuset. 

Nopp det gäller att täcka över ordentligt och ha värmefläkten i gång. 

Vattna måste man även om inte solen lyser och jag ska erkänna att det tar emot lite att traska ut där i snöyra. Men tanken på hur fina alla mina petunior, tagetes och annat kommer bli om någon månad gör att jag står ut. Snart kan jag skörda spenat och ruccola. 

Hur coolt är inte det liksom. Snart kan jag också se hur vinrankans blommor blir och om jag kan vänta mig stor eller liten vindruvs skörd. Chiliplantorna verkar grena sig bra, woow så hett det kommer bli om öronen i höst. 

Just nu trivs jag med livet i växthus sammanhang. Ja för jag går ju från ett växthus till ett annat dagarna i ända. Från ett stort till ett litet fast med samma hängivelse. Om jag kommer bli less? Nej det tror jag inte.

 Jag saknar bara den där efterlängtade vårvärmen. När man kan börja fixa och trixa där ute.

Här hittar du snygga krukor och annat fint att dekorera med.


Pia Gustafsson
i samarbete med Ellos

2 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket du har hunnit sått.... avundsjuk igen!! Men lite har jag hunnit petat ner i mina så-lådor. Inte har jag något växthus heller, men tre "nya" pallkragar har sonen skänkt mig :) Alltid nåt.. :)
    Snygga krukor !!!
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Plantorna ser ju ut att må jättebra. Låter så mysigt att jobba växthus hela dagarna.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.