måndag 17 april 2017

Grekisk Lammstek

Jag frångår mina vanor i att inte äta kött från fyrbenta på påsken. 

En härligt doftande lammstek med örter och vin som görs i ugn med rotfrukter och annat gott. Första gången jag bjöd på denna rätt var i min ungdom och jag minns att gästerna var nöjda den gången. Jag var nöjd denna gången också, så himla gott. Klart man kan äta detta även när det inte är påsk så


Idag på annandag Påsk så blir det jobba av för mig. Det känns lite ovant att jobba helg men man vänjer sig nog vid det också. Ha en fortsatt fin helg.
Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Så gott och tack för receptet.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Mmmm vad gott med lammstek :-) Även vi hade lamm i vår mixed grill på påskafton. Svägerskan hade med sig helt underbara lammracks som grillades tillsammans med en massa annat gott.
    Ha de bäst. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Hallå där! Nu har jag läst ikapp mig hos dig! Vilka jättefina moodboards! Klart man ska vara ute i tid, helt rätt! Jag fastnade verkligen för den tredje klänningen du visar! Men den första, den blåa är också riktigt fin! Ta den blåa hatten till du! :)
    Klart du inte kan allt nytt på nya jobbet. Relax, Pia... relax! Du kommer att komma in i det!
    Rituals har jag handlat mycket av, gillar deras sortiment!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Oj oj, oj vilken smarrig middag:))
    Sååå himla spännande att planera för bröllop, ser verkligen helt underbart ut! Å den första klänningen ser ljuvlig ut :)
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.