onsdag 19 april 2017

Citronernas land

Jag lastade upp citronträd och flyttade runt på olivträd igår. Ställde i ordning på medelhavs avdelningen helt enkelt. 


Då längtade jag tillbaks till Italien. Önskade att jag satt på en mysig uteservering och sippade på ett glas vitt medans jag väntade på den goda maten.

Eller till dofterna från lavendel och andra blommor som växte överallt där vi bodde, här är favoritstället i Toscana. 

Eller hit till Östkusten, underbart. Vill åka igen.

Till utsikten och allt det vackra jag fick uppleva under 10 dagar förra året.  Bergen och vinodlingarna som fanns överallt.



Minns också den hemska upplevelsen på Amalfi kusten men den glömmer jag igen, minns bara det fina som bougainvillean. 


Tycker att den här vägskylten var så knäpp när jag var där i 30 graders värme men den skulle passa väldigt bra här nu.



Näääe det här går väl inte, sitta här och dagdrömma. Nu kör vi onsdag en ledig dag.

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Jaa, vem längtar inte till Italien? Eller Kreta? Suck...

    Ha en fin onsdag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart! Jag sa precis till mamma att jag längtar till Amalfikusten. Där är citronerna stora som meloner :-) Älskar Italien!

    Kram och ha en fin dag!

    Anneli

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Får mig att längta efter grönska och värme! Seg vinter i år ...

    SvaraRadera
  4. Är härligt att sitta och drömma sig tillbaka till sina små pärlor som man älskar att åka till.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Så det är här du huserar nu :) I bloggvärlden alltså. Vilka härliga bilder från Italien! Det finns så många ställen man vill åka till och jag blir grymt ressugen även om det inte är mer än ett par veckor sedan som jag kom hem från värmen. Man glömmer så fort. Känns nästan jobbigt att se på bilder från vår senaste resa, det var så nyss och ändå känns det så otroligt avlägset och långt borta i tid.

    SvaraRadera
  6. Amalfikusten är nog det vackraste jag någonsin upplevt.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.