söndag 19 april 2026

Stolar och vårlök

 Nu är jag klar med stolarna. Ja i alla fall två av tre. 

Den sista får jag ta senare när jag är på humör. Det behövs nytt virke till den. Ja vad ska jag säga? Lite väl färgstarkt och brokigt för min smak men vad tusan det får väl vara så ett tag.

 Duken blev kanske lite för mycket om man säger så. Ha Ha! Nåja nu är det ändå färdigt och det går att sitta där om man känner för det. 

Vårlöken blommar för fullt och det är massor av den varan på vår tomt. Det till och med doftar lök. Inget fel med det alls. 


Kram Pia



9 kommentarer:

  1. Snyggt! Lägg dit gula enfärgade kuddar så blir det tipptopp och mindre brokigt! Tror jag.
    Njut i solen och av din nya fikaplats

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja kanske lite gula kuddar vi får se./ Pia

      Radera
  2. Tycker det blev jättefint, blir glad av färgerna. Skulle gärna sitta där för en kopp kaffe eller ett glas bubbel.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är ju färger man blir glad av. Jag får väl vänja mig. Kram Pia

      Radera
  3. Så fina stolarna blev. Tycker allt ser jättemysigt ut. Är riktigt avundsjuk på dina stolar, vi har sådana stolar, men i något plast/konstmaterial, inte alls lika fina som trä. Du har gjort ett perfekt arbete.
    Fortsatt trevlig söndag.
    Kram Tummelisa/Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var lite mycket att göra men det blev rätt så bra. / Pia

      Radera
  4. Bra jobbat, vad duktig du är! Där skulle man gärna sitta ner och ta en fika... ;)
    Vilket härligt överkast, i förra inlägget. Härligt att det får komma fram ur skåpet!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Jag är vl rätt så nöjd med stolarna i alla fall. Får se hur det blir med duken. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev. Härligt, mysigt och färgglatt.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.