onsdag 5 juni 2024

Uterummet och aklejor

 I helgen som var så storstädade jag vårt uterum. Kanske inte det allra roligaste men ack så välbehövligt. 

Jag var tvungen att tvätta bort mögel liknande svarta beläggningar och sen måla nytt och fint igen. Känns verkligen så skönt i knopp och själ när man gjort en sådan ansträngning.

 Utanför så blommar rhododendron för fulla muggar. Likaså alpklamatisen. 

Olika sorters aklejor också. 


Njuter så mycket jag hinner. Fast om jag ska vara ärlig så är det ont om tid att njuta. Det gör mig ont. Fast jag vet inte hur jag ska bromsa mitt ekorrhjul. Hitta den där tiden för njutning och återhämtning. 

I dag fick jag i alla fall med mig musen hem. Inte en häftapparat eller något annat märkligt från skrivbordet. 

High five på den. Fick tyvärr annat konstigt på stress kontot. Som att styra upp ett byggprojekt eller ett renoverings jobb kontra ha full verksamhet i några veckor. Ja men mina hårstrån kommer skifta i grått. Jag är verkligen säker på det.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Så härligt att ha ett nystädat uterum, så skönt att kunna krypa in när kvällarna fortfarande är lite svalare.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Så skönt att ha ert uterum nystädat och fint.
    Ha en fin nationaldag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Nystädat och fint! Jamen grått hår är snyggt, så det så!! Men stressa inte sönder dig nu...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.