söndag 28 april 2024

Rapport från en necessär

 När man ska ut på en liten resa så kastar jag ner necessären i resväskan och tänker att den är nog uppdaterad. 

Eller kanske hoppas att den är det. På plats på destinationen och i solskenet så kollar jag upp vad som finns där. Jag tror att jag klarar mig. Det som fattas är tandkräm men det hade maken tagit med. Här finns lite allt möjligt från olika hotell vistelser. Bra att ha saker tänker jag och som jag faktiskt betalat för. 

Sen fick jag ju en adventskalender från Rituals och sånt slank tydligen ner. Ett gammalt läppglans och en ögonskugga från förr hittade jag. En korkskruv och kapsylöppnare från Madeira låg där också. Två rakhyvlar också.



Har ni full koll på era rese necessärer?

Kram Pia




2 kommentarer:

  1. Har inte ens hälften i min necessär. Hoppas ni har fina dagar på Öland
    och att du får användning av åtminstone några av alla dina bra-att-ha saker.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Oj, näe jag packar en necessär när jag väl ska någonstans. Men jag har nog inte så mycket olika bra-ha-saker med mig. Brukar ju glömma det mesta ;-)
    Ha en bra tripp. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.