söndag 24 mars 2024

Uppstickare

 Äntligen så händer det saker i rabatterna.

 Min planerade trädgårdstid uteblev. Jag tyckte faktiskt att det var för kallt och trist väder. Men jag kikade lite på krokusar och snödroppar i alla fall. 

Hyacintlökarna som jag sparat och stoppade ner lite här och där. Ja dom kommer så fint. Knubbiga och härliga ser dom ut.

 Barnbarnet som hjälpte mig med lökplanteringen i höstas ska snart få se hur fint det blir. Här kan man läsa om det. Jag är så glad att vi gjorde det nu när det sticker upp lite här och där runt buskarna.

 Annars så har jag sett den första blåsippan och latat mig hela helgen. Fast deklarerat har jag minsann gjort. Prisa skatteåterbäringen.

 Nästa helg då det ju är Påsk så ska jag starta upp i växthuset är det tänkt. Längtar så efter det.



Kram Pia



3 kommentarer:

  1. Härligt när vårtecken börjar sticka upp lite här och var i rabatterna.
    Ha en fin söndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Bra inlägg! Jag gillade din inställning till ämnet. Spännande att läsa mer från dig. Utforska vår dedikerade blogg för Aviator-spelet.

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha snödroppar i rabatterna. Tycker det är så fint!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.