lördag 3 juni 2023

Jag fick sparken

Ja jisses vad man ska vara med om. För första gången i hela mitt liv så blev jag av med jobbet. 

Avskedad på grund av arbetsbrist. Men några timmar senare så hade jag fått ett nytt jobb. Jag är väldigt glad och stolt över att jag fick den tjänsten. Så den första Augusti så startar jag mitt nya jobb på en annan förskola i Uppsala. Som verksamhetsledare och barnskötare med betydligt högre lön. 

Med detta i bagaget så gick jag hem igår med lite oanade krafter, I dag har jag städat och fixat i uterummet. Plockat en härlig försommarbukett och satt i kruset. Putsat fönster och tagit hand om klädhögar de lux. Jag är en expert på att lägga kläder på hög både här och där. Nu är x antal skjortor strukna, klänningarna upphängda i garderoben och vinterns tjocktröjor placerade där de hör hemma. 

Nja nästan i alla fall. Dax för garderobsrensning. Men det får bli en annan dag. Medans jag väntar på att det ska hända så njuter jag av en Engelsk pelargon som jag fått av en kollega.

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Tänk så saker löser sig! Förmodligen en bra spark i baken mot en rolig förändring.
    Njut nu av insikten att ett nytt kapitel börjar i augusti. Heja dig!
    Ha det gott i ditt paradis.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Då säger jag grattis till ditt nya jobb.
    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Grattis till nytt jobb! Så roligt och spännande! Hoppas du får lite semester innan också...
    Ha en skön söndag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Men grattis! Vet du vad, jag håller med Solstrimmor. Man blir ibland av med något för att få något mycket bättre. Tur att det löste sig. Blir du ledig lite extra fram tills dess eller passar den nya tjänsten in i tidsfristen med uppsägningstiden? Bra med lite oanade krafter där :-)
    Varm kram och ha det gott!
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Den rubriken lät ju inte rolig, men som tur var löste det sig, grattis till nytt jobb!! Hoppas det blir bra!!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Grattis! Skönt att det löste sig för dig! Önskar dig en en fin sommar med tid för "uppladdning" inför de nya utmaningarna i höst. Kram Birgitta

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.