måndag 21 december 2020

Surdegsbröd eller inte

 Jag är djupt besviken, nja det lät kanske lite väl drastiskt. Jag är inte så jättenöjd låter bättre. 

Efter fem dagars bökande så förväntade jag mig lite bättre resultat. Mitt bröd ser ju ut som Allram Eest. Ha Ha! 

Jag kommer troligen inte baka surdegsbröd igen fast man ska ju aldrig säga aldrig. Träning ger färdighet heter det ju också. 

Sedan skulle man behöva ha motorsåg för att kunna skära upp det. Men gott var det. Passade utmärkt till glöggen.

🕯️🕯️🕯️🕯️

Strunt samma det kommer finnas annat bröd på vårt julbord. 

Ska testa att baka lite vörtbröd. Kanske jag blir lite mer nöjd med det.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Det såg väldigt gott ut i alla fall.
    Jag jämförde mig med svenska kocken från Mupparna i mitt inlägg 😁.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ha ha Allram Eest, ja det blev ett roligt bröd minsann :) Jag kan verkligen inte baka bröd...det blir aldrig gott! Jamen nu har du testat Pia, kanske blir det bättre nästa gång (eller så får man köpa surdegsbröd, det går det också!)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.