söndag 22 november 2020

Söndag före advent

 Nix nu får det vara nog med mörker. Vilken mörk och regnig lördag det var. Jag ångade ut för att hämta in stakar och stjärnor. 

Ja vi har dem i garaget, så är det när man bor i en ombyggd sommarstuga. Som vanligt så måste det krångla. Den ena ljusstaken strejkade och det var riktigt nära att jag helt sonika slängde den i soptunnan. Sedan startade julstressen som på beställning. Varför? Ja jag vet inte men det är något med att allt ska vara så där perfekt och fint. 

Maken tycker att jag ska ta en godis så att blodsockernivån höjs. Morr! Sen för att ha något att göra så startade jag ett saffransbullbak och lagade vegetariska kåldolmar. I dag söndag kollade jag i linneskåpet efter några andra gardiner men, äsch det ordnar sig. Letade igen efter de två nya ljusstakarna som borde finnas i garaget. Borta! Jaha säger maken dom kastade jag, trodde att dom var kaputt. Herre gud, jag behöver glögg.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Det där med julstressen känner jag igen! Men vi får försöka och tagga ner, eller hur! Det där med glögg lät inte så dumt!
    Kram på di!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Varför stressa för, det blir alltid jul i alla fall.
    Jag hittade vår enda ljusstake i skåpet idag som åker fram denna årstid.
    Hoppas du fick dig en go glögg.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Åhh varför stressa? Det blir jul ändå, bättre då att njuta och ta varje dag för vad den är.
    Ha de gott och stressa inte ihjäl dig bara. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Ha ha!! Ja tänk var en ljusstake kan gasa i gång både nerver och humör! Känner igen det där!!! Glögg löser det mesta :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  5. Tänk vad julförberedelser kan ställa till med,men det är ju egentligen en tid som man ska njuta av när vi tänder ljusen och lyssnar på vacker julmusik.Tur att det finns glögg att njuta av också den här tiden det är inte så dumt.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.