tisdag 6 oktober 2020

Tänd ett rosa ljus

 Ute ligger dimman tjock och tung över åker och äng. Det regnar.

Det är så mörkt, grått och trist. Ungefär som jag. 

Så som det känns när man är krasslig. Jag tänker på det där om att inte förbanna mörkret utan att tända ett ljus istället. Plockar in två pelargonblommor och sätter i vas.  

Tänker på cancer och att en vanlig maginfluensa inte är så farlig, bara jobbig. Den går ju över rätt så snabbt ändå. Denna tisdag ska ägnas åt återhämtning. Kanske läsa klart den där boken jag började på för två år sedan. En utmärkt regnig dags sysselsättning.




Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Ingen dum idé alls att ta tag i boken nu när du har all tid.
    Ha en bra tisdag och tänd en massa ljus.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Stoppade dina beställda böcker på lådan nyss så vänta med tvåårsboken till ett annat tillfälle du!

    Krya på dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Gråa tider är boktider ;-) Gärna med tända ljus.
    Krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Ja grått och regnigt här också...riktigt dysterväder. Inte ens hönsen vill sticka ut näbben :)
    KRYA PÅ DIG nu och vila så mycket du bara kan!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  5. Jag kan väl aldrig tänka mig att du är grå och trist...Helt rätt att plocka in lite blommor och tända ljus. Krya på dig!

    Kram och ha en fin dag,

    Anneli

    SvaraRadera
  6. Jag måste ändå få säga att det är något vackert och vilsamt över det gråa vädret... Och din bild är så vacker med rosorna som fortfarande vill blomma och hålla sig kvar i sommaren ett litet tag till!
    Sen det där bordet.... Tokgillar det! SÅ snyggt!!!
    Krya på dig, maginfluensa lät ju inte kul direkt... hu...
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. Inte ska du sitta och deppa ,din mage repar sig men vet det är gräsligt att genomgått eländet.. klokt tänk , jag håller tummarna för min ena svärson som fåttveta att hans cancer spritt sig.��men han ger aldrig upp! Ett positivt sinne ökar överlevnad ,l
    Tänder våra ljus för hoppet som aldrig dör, gläds över mörkrets vila och morgonens första ljus och förhoppning ❤️


    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.