lördag 8 augusti 2020

Färgtankar-Drömmar

Fortsätter med färger lite fast inomhus nu. Drömmar och drömmar, kanske inte men utan mer funderingar och tankar. Ibland så vill man ha lite förändring. 



Möjligen mer än vanligt nu när man gått här hemma dag ut och dag in och sett sig less på det man har. Läs ROSA


Jag tänkte lite på om turkost skulle kunna passa bra till grått. Kanske det blir en lite kallare känsla men ändå. Sedan en sak till. Kan man verkligen ställa soffan så där under fönstret. Hmm jag är tveksam.



Rug Vista
Om man tillför lite orange eller mörkt gult med inslag av terrakotta så kanske det blir en lite varmare känsla. Skitsnygg matta tycker jag. Skulle göra sig bra här till det lilla teakbordet.


Att byta kuddfodral är inte så dyrt om man väljer rätt varuhus.

Sovtex extrapris
Det här kuddfodralet är ju bara så läcker tycker jag. 

Mio

Små detaljer som värmer upp, behöver inte bli så dyrt det heller. Man kanske har något i gömmorna. Guld eller mässing funkar bra det med tänker jag.
Många nyanser av turkost finns det ju.



Sen funderar jag lite på fransk grön vilket inte är turkost men snudd på kanske. 

Pinterest

Visst känns det varmare på något vis? Jo men jag tycker det faktiskt. Kolla jalusidörrarna, galet snyggt mot den gråa tegelväggen.

Pinterest

Helt underbar tapet också om man frågar mig. Tror det är Morris Pimpernel Privet/slate. Ser ni det gula där som värmer.


Fler små gröna sköna ting. Bara att ösa på med sånt man har eller leta på loppis kanske.


Ikea

 Eftersom att köket är grått och har en öppen planlösning med vardagsrummet så kan jag köpa nya stolsdynor som matchar. Våra är så utslitna och fula. Sånt skapar helhet och ro. 


Cellbes
Kolla vad fint.


heminreda.se

Så nu har jag funderat en stund så får vi se vart det leder. Kanske ingenvart, kanske någonstans men man vet ju aldrig. Dynorna är hemklickade i alla fall.
Ingen sponsring alls bara så ni vet.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Visst är det kul att drömma och kanske med små medel göra förändringar i form av nya färgskalor.
    Jag är ju en sån mes när det gäller färg. Försöker men trillar snart tillbaka till det vanliga,
    dvs olika sandfärger, grönt och möjligen lite smutsgult. Det viktigaste är att det känns bekvämt
    tycker jag. Älskar must och färg... hos andra! Varför kan man inte ha soffan framför fönstret?
    Du vet ju, inget rätt eller fel bara det känns bra! Det mörkturkosa blir jättesnyggt hos dig!

    Kramar från Eva-Mari, kräftätare i kväll.


    SvaraRadera
  2. Drömma är helt gratis och ibland har man något i sina egna gömmor som kan göra en hel förändring hos en.
    Jag gillar verkligen den franska gröna färgen som jag själv kallar för pippi grön.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Jamen såååå snyggt! Nu blev jag inspirerad! Härligt med en fick turkos och ockra är fint nu till hösten....säger jag som har det mest beiga hem som finns ha ha!!
    Skön inspiration från dig denna lördag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Du verkar ha en bra tanke på gång :) Jag föll dessutom för bilden med alla småvaser i grönt samlade. Gillar när vaser är vackra i sig.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Tapeten är urläcker, mattan likaså, ja här fanns massor av snyggt! Kul att drömma och fantisera om förändring man kan göra hemma, sånt håller jag också på med! ;)
    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.