måndag 6 januari 2020

När solen ligger lågt

Nu känner jag mig någorlunda alert igen. Vaknade tidigt som vanligt och istället för att ligga och vrida mig så sätter jag mig med en kopp kaffe vid datorn. 

Det finns så mycket bra saker att fundera över. Ja om odling, inredning eller mat. Man kan läsa forskning om något som intresserar eller bara surfa runt och bli inspirerad. 

Sedan när solen börjar skina genom de grådaskiga fönsterrutorna så ser jag dammet. 
Vinterdammet som ligger överallt. Fast jag dammsög nyss? Jag slarvar med att damma. Det gör jag verkligen. Jag har för mycket saker överallt. Så jobbigt att flytta på. Är lite lat. Mitt stora I-lands problem. Jag gillar inte att kasta och tycker det är krångligt att sälja. Skänka bort skulle funka men vem vill ha? Ingen. 

Nix ett stort förråd med hyllor där jag kunde förvara och spara. Bara att gå dit och byta ut när jag vill förändra/förnya.
💚
Trettondagen idag. Kanske jag ska göra en spara-slänga-sälja-ge bort lista. Så här kan jag inte ha det. Kan det bli mitt nyårslöfte eller mål för 2020. Vi får se. 


Nu undrar jag lite hur ni gör. Jag ser ju att det köps saker till inredningen, nya eller begagnade hos många. Vad gör ni av det gamla?


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Sedan vi flytta finns det inte en chans att spara om man nu skulle byta ut något. Det finns inga lagringsutrymmen i huset som vi bor i. Men vi kommer inte byta något på ett bra tag ändå. Så den dagen det problemet då.
    Ha en bra måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Skönt du känner dig på gång! Jadu,hur gör jag, har fortfarande julkransen hängande över köksbordet och ljusstaken kvar...älskar ljus och gröna växter.
    Snart dags för ändringar.Häromdan besökte min dotter och jag mina brorsbarn,jag fick ärva hans skivspelare för LPskivor.vår gamla var för gammal,sen 70-talet...så nu platsar bara funktionella saker och växter på bokhyllor och fönster.KANSKE EN OCH ANNAN EXTRA FÅGEL I GLAS kramar.
    Har ett fåtal prydnadssaker så jag låter mina funktionella saker ta mest plats men blommorna finns alltid med.Försäker spara mina prylar i källaren i hopp om nån intresserad
    Vill ha nåt. Ta inte ut dig nu gör som en jag,träna lite och ta dig nåt gottoch njut av lugnet,

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.