onsdag 6 november 2019

Roslagsdeckare

Efter ett inlägg om att jag varit i Grisslehamn så undrade en läsare Anneli om jag läst Anders Jallai. Tackar så ödmjukt för den frågan.

 Nej det har jag faktiskt inte, inte ännu. Jag råkade nämna det för maken och vips så kom han med ett signerat ex. Nämen!!!!  Stått i bokhyllan i några år.

Så kan det gå när man jobbat som fotograf på en tidning i just det upptagningsområdet.  Nu vet jag ju inte om den är bra ännu, fast när jag tänker efter så är det två som jag mött som har lovordat hans verk. Eftersom jag somnar ovaggat efter mina dagar på jobbet så får det lov att bli julens läsning. Den som väntar på något gott...


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Åhh, en lokal deckare. Älskar dem! Finns några få som skriver deckar om våra trakter, annars tar jag till dem från mina hemtrakter, Stockholm.
    Du får referera och ge ett omdöme när du läst den. Roslagen känner jag ju till lite grand i alla fall, speciellt trakterna runt Norrtälje och Öregrund :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ingen som jag läst heller. Men tack för tipset om jag dyker på någon bok av honom.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Faktiskt en bok jag inte läst! Hoppas du gillar den.

    Ha en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Toppen! Bra boktips! Hemmatrakter dessutom...
    Önskar dig en skön lördag :)
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.