tisdag 22 oktober 2019

Om kommentarer, reklam och syften

Jag har bloggat i många år nu, minns inte riktigt när jag började men kanske 2011. Men jag tycker att det är jätte roligt och det är en sorts terapi för mig.

Jag gillar att skriva och uttrycka mig i ord och bild. Sedan är det ju upp till läsaren om det är bra eller inte. Ibland händer det att jag får kommentarer från någon som inte har en egen blogg och då kan det vara svårt att svara. Därför väljer jag idag att göra så här.


Svar till Vallmo som tycker att att min blogg är så jordnära och fin men så synd att du har reklam : Jag är verkligen inte helt klar med om jag ska ha reklam eller inte. Jag vill verkligen inte medverka till överkonsumtion men om jag nu lägger ned massor av tid, för det gör man när man bloggar dagligen så kan jag tänka mig att ibland göra reklam för att få lite ersättning. Jag kan säga att lite är rätt ord för det är inte mycket man får när man är en "liten bloggare" Om jag väljer det så försöker jag ändå få in ett bra klimattänk eller ett genomtänkt syfte eller budskap som i inlägget om hudton. Just i det reklaminlägget så tjänade jag ingenting . Jag är glad för din åsikt och tänker verkligen överväga om jag ska ha reklam eller inte. Tack för att du tycker om min blogg, det värmer./ Pia

Jag undrar lite hur ni andra bloggare gör när ni ska svara på kommentarer från anonyma eller sådana som inte har egen blogg. Jag vill ju ändå att mina läsare ska veta att jag tar till mig av kommentarerna.

Kram Pia





4 kommentarer:

  1. Ditt sätt var bra och smart tycker jag. Själv har jag bara svarat under kommentaren som jag fått från den anonyma personen. Har väl hoppats och trott att den läser svaret där.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag har också funderat i samma banor! Men det är DIN blogg, DIN tid och du gör precis som DU vill!! Det finns dom som lever gott på sina bloggar så ett litet länkat inlägg som man kan stå för är väl inte hela världen...
    Jag har sagt nej till reklam i många år men har ändrat mig där! Vi har ju pratat lite om det Pia :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Har ju också fått frågan många gånger om samarbeten men tackat nej
    och kommer att fortsätta så. Vi pratade ju om det var värt besväret
    för ett antal år sedan om du minns? Men man gör som man vill fast
    nog retar jag mig på alla annonsinlägg och kommenterar heller aldrig
    då.

    Jag har gjort som du om jag inte kunnat spåra personen jag vill ge
    ett svar på annat sätt.

    Önskar dig en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Men tack Pia för ditt svar! Har inte sett det förrän nu. Jag tycker om din blogg och unnar dig de små kronorna du får.
    Angående att jag är anonym på nätet beror det på mitt jobb.

    Kram och jag önskar dig en fin höst och en härlig födelsedag!

    Vallmo

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.