tisdag 15 oktober 2019

Fullmåne och slingor

Allt ljus till folket. 
Igår kväll gick jag ut och fotade fullmånen och en slinga som jag satt i pinnstjärnan. Ja en sak som jag knåpade ihop för några år sedan. Här kan man läsa om det.

 Den har hängt både inne och ute sedan dess.

I år ska den få hänga ute faktiskt. Den här delen av vår trädgård är så mörk och trist så varför inte ljusa upp den lite liksom.

 Inne så har jag letat fram alla möjliga små ljusslingor som går på timer. Petat in dom lite här och var.

 Gillar att lysa upp mörka hörn. Minns i bakhuvudet att det ska vara bra enligt filosofin Feng Shui. Att fascineras av månen är ju inte så konstigt det heller. Jisses vad den lyser upp i höstmörkret.


Kram Pia





3 kommentarer:

  1. Riktigt mysigt med ljuspunkter i huset och denna årstid behöver man det.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så mysigt du har det! Nu börjar härliga slingtiden! Snart åker också mina pinnstjärnor fram!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Åh så mysiga bilder!
    Gillar det där rummet, bild nr 2, där skulle jag trivas att sitta och mysa med en kopp te eller ett glas rött!
    Så fint med ljusslingan i liljorna i kannan!
    Ja, fullmåne är magiskt på flera sätt.
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.