lördag 10 augusti 2019

Liten sparad fotogenlampa

Jag hade dille på att köpa små minifotogenlampor ett tag. Samlade liksom. 


Här kan du se min samling. Fast nu så fick det vara nog. Vi bestämde att vi skulle lämna dom till återvinning. Alla utom en. Japp, jag sparade en som var blå-vit, som passade in på uterummet. 


 Jag tycker den är fin och så är det bara. Hittade den på en loppis en gång. Tror det var i Kivik. 


Väderkvarn på ena sidan och segelbåtar på den andra. Jag skulle gissa på att den kommer från Holland.

Under så står det Terra vilket betyder att den är importerad före 1950. Japp jag har googlat.


Axeln fortsätter värka och bråka. Jag kämpar emot så gott det går. Det snurrar i skallen och så mår jag illa. Dels av yrseln men också utav alla värktabletter. Usch! Fast idag ska vi på namnceremoni.  Det ska bli roligt och kanske man glömmer av smärtan en stund när man får träffa båda barnbarnen på samma gång. Ja och alla mina egna barn också. Tur att jag inte behöver köra, det hade jag inte fixat.



Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Tycker fotogenlampor är vackra jag med. Din som du sparade var verkligen liten och söt.
    Hoppas din värk släpper snart och att yrseln försvinner.
    Men ha en fin och mysig dag så gott det går idag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det var väl en himla tur att du inte gjorde dig av med den lille godingen! Jättesöt ju! Tokgillar blåvitt porslin, så ska du göra dig av med den, får du allt kolla med mig först ;)
    Så mysigt med namnceremoni och att få träffa alla nära och kära samlade.
    Hoppas din värk släpper snart!
    Kram och ha en fin helg!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.