fredag 8 mars 2019

En annorlunda dag

Vi startar på Scandic kl 09.00. 
Lånad bild från hemsidan

Hela företaget är samlat. Inte så ofta det sker men, lite kul att få träffa alla. Några känner jag igen, andra inte. Obs! Jag jobbar inte kommunalt. Dagen handlar om digitalisering i förskolan. Ett av våra uppdrag i styrdokument från skolverket. Jag känner mig rätt så bekväm ändå, har varit framåt i ämnet i flera år och tycker mig vara någorlunda insatt.  Fast jag lär mig alltid nytt. Ja, jag tar åt mig. Ett av det roligaste jag vet, att lära nytt. Japp jag är vetgirig och väääldigt nyfiken.


 Bäst av allt idag var ändå eftermiddagsfikat. Ja men missförstå mig inte nu. När man jobbar som jag gör inom omsorg så finns inte ens det begreppet.  Nix vi äter mellis med våra brukare läs "tillsammans med barnen" Inte alls tokigt men det går ju liksom inte att jämföra tycker jag. OK! Sammanfattar: Jag tokgillar dessa dagar. Älskar att vistas i fina miljöer. Uppskattar fortbildning. Med andra ord. Jag är riktigt nöjd. Tack till mina fina kollegor som får mig att känna tillhörighet.
Lånad bild från hemsidan. 

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Låter som en toppendag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så viktigt att få träffas utanför boxen också. Att få lyssna, lära och fundera över nya tilltag är alltid upplyftande.
    Tack för fint pepp Pia! Jag antar att din gube är fit for fight igen?

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Ja lite grädde på moset liksom :) Skönt att du fick en skön och uppskattad dag på jobbet!
    Kramis från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.