torsdag 14 februari 2019

Om att äta antiinflammatoriskt och vaniljhjärtan

Hej där så här på Alla Hjärtans dag. 

Hoppas ni firar lite på ert eget lilla vis. Ja eller stora. Vi firar inte så jättemycket men uppmärksammar det ändå. Ja Ja! Nu skulle jag ju inte blogga om det.

 
 På senaste tiden har jag läst på många bloggar om antiinflammatorisk mat. Verkar vara i ropet liksom. Kan ju bara skratta lite eftersom jag bloggade om det för nästan fyra år sedan. Jag tror ju såklart på det och har egna goda erfarenheter av det för att min psoriasis nästan försvann när jag var strikt i kosten. Så jag länkar till det inlägget här. Strikt idag är jag inte utan klämmer ner ett vaniljhjärta så det så.




Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Läste inlägget och då äter jag rätt så mycket nyttigt av det.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hej Pia, Jag tror väldigt mycket på att stora delar av hälsan och måendet sitter i livsstilen, dvs. kost, motion, stressnivå, relationer och om huruvida man röker snusar och dricker alkohol. Lever man nyttigt mår man bättre. Men visst är det fantastiskt om kost kan göra folk friska så man slipper en massa giftiga mediciner som skall genom levern.
    Ha en fin dag!
    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  3. Vaniljhjärtan var det bästa jag visste så länge jag tålde gluten. Vattnas i munnen!
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Jag tror det är viktigt oavsett vilken kost man följer att tillåta sig själv något man tycker om emellanåt, annars blir det för svårt. Vaniljhjärtan är ju underbart gott!
    Kram Nina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.