söndag 24 februari 2019

Lördagsnöje

Attjooo!  
Täppt i näsan och hostig var det tillstånd som jag vaknade med i går. Sååå seg i kolan. Trist! Men jag tänkte i alla fall ge mig på några lådfronter.  Ni vet dom i lilla huset som verkligen var i riktigt dåligt skick. 

Jag fattar inte vad dom har gjort? Först så tänkte jag att det här går ju inte, vi måste köpa nytt kök. Fast för vad? Nu steg blodtrycket igen och så blev jag så där arg och vresig. Jag kollade blocket, nopp inget där som jag tyckte dög. Så jag gjorde ett försök ändå. Med lim, tving, sandpapper, spackel och färg. Ja och så skurtrasa och rengöringsmedel.

Ja men det får faktiskt vara så. Inte nytt men ändå fräscht. Fast detta var sista svängen. Nästa gång så blir det nytt.

  Medans färgen torkade så gick vi ut för att röja upp efter stormen. 

 Massor av kottar och grangrenar som låg överallt. Tror vi krattade samman 10 högar. Idag så får vi väl köra ut allt i skogen. Om jag nu orkar. 

Mår verkligen inget vidare kanske det blir inomhus och sådd idag. Både skottkärran och jag kanske borde vila. Ja bilden är tagen genom fönstret och Ja,rutan är skitig. Jag vet.
Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Ibland behövs det inte köpas nytt utan bara fixas till. Och du har lyckats galant med lådorna och pengar casching 😉.
    Ha en fin söndag och krya på dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Även om man inte är helt piggelin brukar det vara skönt att komma utanför husets väggar en liten stund. Ändå skönt att kunna röja lite efter stormbesöken. Vi klarade oss ju den här gången. Däremot kan vi inte göra utomhusarbete, vi fick ett rejält snötäcke i torsdags :o. Frön och klippa ner växter får det bli helt enkelt.
    Krya på dig och ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Du är duktig på att fixa! Det blir säkert bra, och håller ett tag till! Spännande att se vad du valt för grön nyans till väggarna!

    SvaraRadera
  4. Det ser ju jättefint ut! Du är bra på det där med att renovera och fixa, det har jag sagt förut! =)
    Tack för din fina hälsning om våra "hytte-planer". Vad glad jag blir att du tycker det är roligt. Jag har många inredningstankar, och har en idé om att försöka göra det så snyggt jag bara kan, fast för en hyfsat "lagom" peng. Tänker göra det till en utmaning att hitta billigare alternativ när det gäller allt "piff". Får se hur det går =)
    Kram och ha nu en ny fin vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Med lim och färg och ”jävlar anamma” kan man tydligen göra underverk! Ser så fina ut!
    Krya på dig!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej heeej...
    Började kommentera här i går..men det försvann...:( Gör ett nytt försök nu.
    Jag tror du har smittat mig för jag är också seg i kolan...;) Krya på dig goa du!

    Va duktig du är med dina lådor och luckor...det är så roligt at få följa och man blir peppad att ta tag i en massa o lite till...gör man lit i taget blir det ju färdigt till slut.
    Å lratta ute...ja huuu....det behöver jag med... OCH putsa fönster...haha... Att dina är skitiga syns inte för jag kan lova att min dataskärm är ännu värre....haha...den borde också få sig en omgång...;) Kraaaaaaam o ha en fin kväll!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.