tisdag 1 januari 2019

Nytt år.

Det blev inte direkt någon superfeststämning. Vi är ganska så förkylda och sega. 


Fast en god middag blev det. Ankbröst med grönpepparsås och så gratinerad hummer lite senare på kvällen. Det höll på att gå riktigt tokigt när jag flamberade pepparsåsen. Lågor under spisfläkten är inte bra. Jag hasade förövrigt runt i raggsockor och mjukisbrallor hela dagen. Inte mycket att visa upp, Ha ha! Vi satt eller halvlåg i soffan och spelade bingolotto. Jag försökte kolla på hockeyn efter tolvslaget men det gick inte så bra. Förkylningen och bubblet sa ifrån. 


När jag blickar tillbaks på året som gått så tänker jag att det varit ett trist år. Många krämpor som avlöste varandra. Inte roligt alls. Ett år som jag verkligen inte trivts med. Det har förvisso hänt roliga saker, fantastiska saker också men i det stora hela så har det varit ett skitår rent ut sagt.   

Nu är det över och snön har smält bort, skidorna står och lutar sig mot garageväggen som vanligt under vinterperioden. Jag ska försöka göra detta året till ett bra år. Inte blicka bakåt utan se framåt. Inga löften, bara en vision liksom. En vision om ett år fyllt av hälsa, glädje och kärlek.

Kram Pia

11 kommentarer:

  1. Låter klokt ändå, inte blicka bakåt utan titta framåt istället! Tar till mig det, tack!

    Kram och önskar dig ett fint och bättre 2019!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Önskar dig allt gott under det nya året!

    Kramelikram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Kloka ord, finns ingen mening med att blicka bakåt. Det har redan passerat och kan inte göras ogjort.
    Ha de nu riktigt gott och ha en härlig start på det nya året. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Mycket klokt att bara blicka framåt istället.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt År! Vi gick och la oss före tolvslaget...Tröttmössor värre. Krya på er!
    Kramen, Anneli

    SvaraRadera
  6. Håller med dig, förra året va ett skitår, men nu ser vi frammåt och gör 2019 till ett bra år. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Maten så kjempe god ut!
    Håpe formen blir fin fortere enn fy. Tungt å være forkjølet .
    Klem til deg fra meg

    SvaraRadera
  8. Ja vi firade i mysbyxor också! I varsitt soffhörn ha ha, ja guuu! Men så blev det i år, vi är ganska trötta och drar båda på en envis förkylning. GOD FORTSÄTTNING Pia, klart att 2019 blir ett kul år :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  9. Håller med dig, nu gäller det att blicka framåt 2019 kommer att bli ett bra år. Vi hade också en lugn nyårskväll med våra barnbarn, de höll ut till klockan tolv.
    Önskar dig ett bra 2019!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Nytt år nya möjligheter! Mycket hände under 2018 men nu blickar vi framåt och vänder blad (som någon sa)! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag vill önska dig ett riktigt gott nytt år Pia. Har haft svårt att komma in på din blogg från datorn, men felet kanske är hos mig. Nåväl, jag önskar dig allt gott. Kram Annika.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.