lördag 15 december 2018

Om ett halvår

Ja då är det juni. Det är temat på trädgårdsfägring, ljuva Juni. 

En månad som jag gillar. Ja även om det är sjukt mycket jobb i trädgården.  Då har jag satt ut alla mina plantor som trängts i växthuset. Jag räknar dagarna till semestern ungefär som nu. Nedräkning till en lång paus.  

Sitter här och tänker tillbaks på sommaren som var. Denna heta och torra sommar. Nu småfryser jag lite i raggsockor och morgonrock. Dricker ingefärste och ska snart tända en brasa. Jag stannar där mitt i december och låter det bara få vara så. Njuter av nuet. Inga måsten alls idag. Åhh så skönt.




Kram Pia

9 kommentarer:

  1. Vackra sommarbilder från din trädgård. Njut av minnena vid din brasa och ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hej Pia!
    Visst är det ljuvligt i juni. Härliga bilder och din vallmo, helt underbar.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg som genast gör mig lite piggare! Tack :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. En härlig tid - juni! Dagliljar är så fin men framförallt så gillar jag den härliga doften.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  5. Å underbara sommar. Tänk sitta ute i trädgården med en kaffekopp och titta på alla fina blommor. Tiden går fort och snart är vi där igen. Gillar inte vintern alls i och med att värken i kroppen blir mer påtaglig när det är kallt. Så vackra sommarblommor du fotat. Kram Christina

    SvaraRadera
  6. Visst är det mycket jobb i juni, men med ljuset kommer förnyade krafter.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Juni är en underbar tid då sommaren bara är i sin linda och man njuter för fulla drag av ljuset och den ljumma luften.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  8. Sköna tankar och första bilden är hur fin som helst!
    Ha en finfin söndag !

    SvaraRadera
  9. Hei!
    Deilige junistemninger og vakre bilder. Gule dagliljer er en favoritt.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.