lördag 1 december 2018

Om att nästan gå på julmarknad

Det regnar idag också. Det är liksom mörkt hela dagen. Tur att jag kan tända lite ljus, adventsstakar och stjärnor. 

Om vi skulle ta och dra iväg på julmarknad föreslog jag i morse. Även om vi inte behöver något särskilt så kan det vara kul att titta och få lite stämning. Sagt och gjort vi drog iväg. Denna julmarknad ligger mitt ute i ingenstans om man frågar mig. Så jag tänkte att vi typ skulle vara ensamma där. Ha Ha!  När vi nästan var framme så såg vi alla bilar som var parkerade en lååång sträcka innan. Vänd! Ja jag sa det Vänd jag orkar inte med så mycket folk, vill inte gå i ösregn Usch! Är du riktigt säker nu undrade maken. JAAAA! Vänd! Ja så jag var nästan på julmarknad. 

Jag tror att det är sviter från när jag var "utbränd" vilket är ett underligt ord på vad det nu är man är när man inte orkar mer. Det sägs ju att man får dras med men av det resten av livet. 

Fast jag tänkte ju faktiskt pigga upp mig lite efter en veckas feber och elände. Nix det gick inte så jag piggar upp mig med lite annat som att fika med mamma och pappa istället. Jag kan bli lite pigg också av att tänka på roliga saker som en sallad jag ska göra lite senare idag. Om den är god så kommer den på bloggen sen.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Ha en fortsatt bra helg och det kommer fler julmarknader som du kanske fixar att besöka. Du var ju i alla fall nästan där och det är ett stort steg bara det.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ta hand om dig Pia! Det blir som sagt fler julmarknader och de kanske inte är i ösregn heller! Hoppas att din sallad blev supergod!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.