torsdag 6 december 2018

Kanske man skulle....


..ta och baka struvor i helgen. Åhh så längesedan jag gjorde det. Typ 4 år sedan nu. Fast det spelar ingen roll alls. Ser att det inte sker så stora förändringar på köksbänken. Samma låda, likadan glögg, röda ljushållare har jag inte tagit fram, men annars det är sig likt. 


Ibland önskar jag mig förändring, något nytt, något annorlunda. Fast om jag ska vara ärlig så funkar det där gamla vanliga som är sig likt väldigt bra. Just att vakna på morgonen och veta vart man ska, att man är någorlunda frisk och även om det kan kännas så där trist och grått, ja så vet man nästan precis hur morgondagen ser ut. Som vanligt! I morgon är det inte riktigt som vanligt, jag ska ju ta ett beslut. Vi får se. Fast struvor ska jag baka, japp det ska jag. 
❤️
Jag tänker särskilt på en person idag, som inte vet hur morgondagen ser ut. Som med all sannolikhet önskar att allt var precis som vanligt. Jag skickar varma kramar i luften till dig. Många, många....

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Mmmm struvor :-) Kanske också skulle slå till på ett frityrbak i år, jag vet två unga Davidsson som skulle bli överlyckliga i alla fall ;-)
    Ha de gott och lycka till i morgon. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Stort lycka till i morgon.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Struvor är ju så galet gott. Jag gjorde struvor i helgen och nu får jag nästan sitta på händerna för att hålla dem borta från kakburken... Önskar dig all lycka imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej, Jag har aldrig ens hört talas om Stuvor med de ser väldigt fina och goda ut. Jag skall googla....Lycka till med beslutet. Hoppas du kan välja med hjärtat. Kramen och ha en fin fredag!
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Mums för struvar!! Så tänkvärt det här med att önska förändring, medan andra kanske mest av allt vill att allt bara ska vara sådär helt som vanligt. Jag har den där vännen som nog bara har den önskan just nu ... Så orättvist .... Jag önskar dig alla lycka med beslutet. Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.