söndag 18 november 2018

Halv åtta hos oss

Det är väl ingen nyhet det att jag gillar mat. Jag tycker om att titta på matlagningsprogram också, alla som finns. 

 Hi Hi! Nej jag skojar men "halv åtta hos mig" följer jag slaviskt. Jag tycker att jag får inspiration och många nya recept. I helgen testade jag att göra vanilj&jordgubbs tartelett. Himmel så gott. Enkla att göra också och så kan man förbereda om man vill. Det är bra. Nu är det väl mer bakning och inte matlagning kanske. Receptet hittar du här. Jag använde faktiskt färsk smördeg på rulle och så gjorde jag dom lite mindre. Jag hade inga hallon heller så jordgubbar från frysen fick det bli.


 Idag får det bli skåprensning. Lite smördeg kvar, lite köttfärssås, en potatisgratäng som ingen åt och så massor av grönsaker. För kasta mat vill jag inte, möjligen bjuda skatparet här ute. Dom äter allt med god aptit. 


Nu blir det lite mer kaffe.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Skåpsrensning är inte fel och ibland kan man komma på värsta maträtterna.
    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Mmmm vad gott det ser ut! Skåprensning är jättebra, vi gjorde en jättegod älggryta på kylskåpsrens idag.

    Kram Nina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.