lördag 13 oktober 2018

Topp och flopp

Det är veckans tema hos trädgårdsfägring.  

Floppen

Det är nämligen hela trädgården. Jo tyvärr så känner jag att trädgården är så himla tråkig och ful. Fullt med ogräs överallt. Ingen symmetri. Allt är huller om buller. Inte alls så som jag vill att den ska se ut. Hur kunde det ske?

Det beror ju naturligtvis på mig som inte orkar eller hinner med. Det är sorgligt och så tänker jag att till våren ska det bli ändring. Hur då kan man undra, ja men det sker märkliga mirakel ibland. Ha Ha! 

Toppen 
är ändå att ha en trädgård att odla i, njuta av blomsterprakt vackra färger och härliga gräsytor.

 Den här grönkålen Midnight Sun som först var en katastrof under hettan i somras blev riktigt fin till sist. Jag hade lite grann på min pizza igår. Supergott.

 Maken har samlat upp alla ekollon som han tänker mata fåglar och ekorrar med i vinter. Dom blir nog glada.


Bäst att inte hänga läpp över en höstig trist och vanvårdad trädgård, utan gå ut och njuta av Brittsommaren.

Kram Pia


9 kommentarer:

  1. Håller med, man ska försöka njuta av det man har och vad nuet erbjuder en. Men som modern människa så ser man alltid framåt samt längtar efter det som är ouppnåligt. Vi glömmer att det är NU man ska njuta.....och även ogräs kan vara vackert ibland!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Jag känner precis som du när jag ser allt ogräs som frodas i rabatterna - det där som jag borde ta tag i nyss. Suck. Kan det inte bara dö bort under vintern? Eller borde jag gå ut och slita bort lite nu, jag vet ju hur nöjd jag känner mig sedan ...

    SvaraRadera
  3. Önskar också ibland att min trädgård var ogräsfri och välplanerad men det är den ju inte alls. I år är det dessutom mycket mer ogräs än vanligt och det är som om allting vill ta igen för de torra varma sommarmånaderna och växa ikapp. Jag blundar för det värsta och njuter av det som är fint trots allt. Nästa år så … vänta bara … då ska trädgården bli perfekt ...eller kanske inte. Ha det gott/Gunilla

    SvaraRadera
  4. Åhhhh, njut av trädgården och blunda för ogräset. Snart är den helt i vila och du får en ny chans.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Helt rätt, njut av din trädgård istället.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Njuta låter mycket bättre och trevligare. Ofta upplever jag att de där stunderna av missnöje är rätt temporära. Nästa vecka en kväll du kommer hem så ligger ljuset på i en vinkel och så vips... Jag kan ju inte säga att det är så för dig men så kan jag känna allt som oftast.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  7. Så vacker kålen är och underbart att den dessutom går att äta. Så härligt med så mycket Ekollon dem tror även jag fåglarna kommer att gilla.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  8. Näe inte hänga läpp över trädgården! Den kan vi göra över andra saker...du vet. Låt löven fladdra och njut av ingenting! Jag jagar vidare bland flyttlådor och så denna röra!
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
  9. Oh vilken otrolig mängd av ekollon, här bombarderar eken mig, varje gång jag går förbi. Njut och ta nya tag i vår.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.