torsdag 11 oktober 2018

Nackspärr from hell och en framtidstro

Stannade till idag på vägen till jobbet. Tänkte föreviga den vackra hösten. Alla dessa färger som liksom sprakar och är så fantastiska. Man tar ju bara för givet.

https://pixabay.com/sv/photos/h%C3%B6st/

 Tankarna gick såklart till att vi sakta men säkert förgör och förstör vår fina planet och det kändes så deppigt.  Nåja inte nog med det man stressar ju halvt ihjäl sig också. Skuttar ur bilen försöker fånga nuet. Men som synes 
gick det ju inte alls bra för bråttom satt på axeln och skyndade på. 


Måste hinna i tid you now. Kanske inte så märkligt att jag har så jäkla, ursäkta uttrycket ...ont i nacken. Jag smörjer med heatlotion, gör övningar som jag hittat på Youtube jag tar värktabletter och djupandas genom näsan. Att gå till en naprapat finns inte inom budget, ja inte ännu, långt till löning.  Men kära ni... jag ska inte alls deppa för idag fick jag se mitt första barnbarn på bild. Ja en ultraljudsbild.
💗💗💗
 Önskar att alla höstens färger ska få henne att le så som jag log idag trots stress och värk. Att hon ska uppskatta vår planet och vara rädd om den. Ja så att hennes barnbarn och barnbarnsbarn ska få njuta också. 
Hopp om framtiden.


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Men åh vad härligt med ett litet barnbarn, Pia!!! Stort grattis till er!
    Det är verkligen en härlig känsla att ha barnbarn, en rikedom precis som att ha egna barn.
    Kram och krya på nacken!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Ååå så underbart �� kan bara tänka mig hur bubblande härligt det måste kännas. Så fint du skriver och tänkvärt❤️ Så är det förstås dötrist med en nacke som strejkar�� har du testat iprenkur? Full dos i 10 dagar. Muskelavslappnande och antiinflammatoriskt. Det brukar hjälpa. Krya❤️❤️ Kraaam

    SvaraRadera
  3. Inte kul med nackspärr men att få se sitt första barnbarn på bild väger säkert upp.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Men fy för nackspärr och hurra för ett litet barnbarn :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Bara det! Så mycket gott att vänta på kära du! Barnbarn :) Men så denna stress...jag vet. Livet FLYGER förbi och jag springer bredvid.
    Näe i november ska jag slå in backen och bara vara. VILA, andas...ack så underskattat!
    Höstkram till dig från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.